سه شنبه 4 شهريور 1404
تاریخ : يکشنبه 2 خرداد 1400
کد 10620

روابط ‎عمومی‌ها می‌توانند اعتمادساز و امیدآفرین باشند

فرماندار شهرستان قرچک بر نقش کلیدی روابط‎عمومی‌های ادارات و نهادهای دولتی با اعتمادسازی و امیدآفرینی این ارکان مهم سازمان‌ها در میان مردم تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، بهمن خطیبی گفت: بارها بیان‌شده که روابط‎عمومی‌ها قلب تپنده یا پیشانی هر سازمان هستند؛ اما تا زمانی که مدیران سازمان‌ها نتوانند بینش و دانش رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش بدهند و شنیدن صدای مردم را فرابگیرند، نقش مهم روابط‎عمومی‌ها نمایان نمی‌شود.
وی بیان کرد: مدیران ادارات و سازمان‌ها باید با سپردن امور راهبردی رسانه‌ای و تبلیغاتی به روابط‎عمومی‌ها و مشارکت دادن آنان در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها، مسئولان روابط‎عمومی‌ را مشاورانی امین بدانند و البته برای افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای این قشر مهم جامعه، از هیچ کوششی دریغ نکنند.
فرماندار اظهار داشت: مسئولان روابط‎عمومی‌ها نیز با توجه به اهمیت انعکاس دستاوردهای دولت و نهادهای مختلف حاکمیتی، باید با انعکاس خلاقانه و کامل اخبار و عملکرد خود، با تکیه‌بر اصول مهم پژوهشی، نگارشی، مخاطب‎شناسی و در راستای سیاست‌های کلی نظام، جو اعتماد و امید را در بین مردم پدیدار کنند.
وی افزود: امسال که هفته روابط‎عمومی‌ها با شعار «روابط‎عمومی‌؛ عامل پیوندها، مانع گسست‌ها» و بر مبنای نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری شکل‌گرفته است، باید موانع درونی و بیرونی گسست مردم و مسئولان شناسایی شود تا فاصله‌ای بین آنان به چشم نیاید.
فرماندار در ادامه گفت: روابط‎عمومی‌ها با ایجاد سازوکارهای مطمئن و کارآمد، می‌توانند به اثربخشی صدای مردم در انتقادها، پیشنهادها یا ایده‌های نو برای عملکرد جدی‌تر، مؤثرتر و آگاهانه‌تر سازمان برای خدمتگزاری شایسته‌تر به مردم کمک شایانی کنند.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 2 خرداد 1400
  • توسط روابط عمومی فرمانداری قرچک
  • تعداد بازدید 12
Aa