به استناد ماده(۵۵) قانون، هیأتهای اجرایی موظفند از تاریخ اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات، شکایات واصله را بپذیرند و ظرف پنج روز به آنها رسیدگی نمایند.
به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان قرچک، چنانچه در مهلت یاد شده شکایتی از حوزه انتخابیه به هیأت اجرایی شهرستان واصل شود، هیأت مذکور موظف است حداکثر ظرف پنج روز پس از وصول هر شکایت در جلسه مشترک با هیأت نظارت شهرستان به آن رسیدگی و مراتب را صورتجلسه نماید.
تبصره ۱ – شکایاتی قابل طرح و بررسی میباشد که نام و نام خانوادگی، نام پدر، آدرس محل کار یا سکونت شاکی که هویت وی را آشکار مینماید، دارا باشد.
تبصره ۲- هیأت اجرایی پس از پایان مهلت دریافت و رسیدگی به شکایات، چنانچه هیچگونه شکایتی از انتخابات دریافت ننموده باشد، مراتب عدم وصول شکایت را نیز صورتجلسه مینماید.
ستاد انتخابات شهرستان قرچک